voortgangsrapport - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu voortgangsrapport - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu

voortgangsrapport

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg WHM

15 Januari 2014 | Tanzania, Zanzibar Island

Lieve vrienden en familie

De goede gaven en wensen die op de bankrekening van Panda Juu zijn binnengestroomd en nog steeds binnen stromen zijn boven verwachting. We zijn jullie ontzettend dankbaar.

Ondertussen hebben we ook ons eerste goede nieuws binnen van dit jaar. ViaAfrica heeft toegezegd dat ze ons de computers + randapparatuur + een training van 14 dagen voor onze onderhoudsmensen, dankzij een flinke subsidie, kunnen leveren tegen een bedrag van omgerekend zo’n EUR 2.600. Daar komen dan nog wel transportkosten bovenop en 3 dagen kost en inwoning voor de installateur. Maar dat betekent dat we al bijna de helft van de totale kosten van de computers hebben binnengehaald, dankzij jullie bijdragen. Het komt soms met hele kleine bedraagjes binnen, soms niet meer dan 5 euros. Vaak met bedragen variërend van 25 tot 100 euros, en één gulle gever maakte meteen 500 euros over. En écht alle beetjes helpen, en zo zitten we nu dus al op EUR 2.250. We zijn nu verder aan het sparen voor de transportkosten – de computers moeten vanuit het binnenland van Tanzania geleverd worden op Zanzibar – en kost en onderdak voor de monteur die het geheel komt installeren tot een hagelnieuw computerlokaal. Ik hoop dat jullie ons blijven helpen.

De officiële fondsen hebben ons tot nu toe niet blij kunnen maken. Veel aanvragen zijn nog in behandeling. De meeste vergaderen maar een aantal keren per jaar. Maar we hebben ook al wat afwijzingen binnen: Friends of Tanzania, de vereniging HVO, HIVOS, KLM en Turing hebben ons al laten weten dat we dit jaar niet in de prijzen vallen. Dit zijn allemaal kleine vijvers en er zitten hele grote vissers in! Maar we hebben onze vingers blauw geschreven aan aanvragen en we geven de hoop niet op!

Elles, mijn kapster had het briljante idee om wat informatie over Kawa Training Center en een spaarpot in haar salon neer te zetten. Ik vertrouw erop dat daar met regelmaat dubbeltjes, 50 cent stukken en euro’s binnen gaan rollen. Ik vond het zo’n goede tip dat ik ook spaarpotten heb neergezet in de kamers die ik verhuur. En zowaar, ook daar vond ik vanmorgen wat muntstukken in! Meer van dat soort goede tips en praktische hulp zijn uiteraard ontzettend welkom.

Om u op de hoogte te kunnen blijven houden van het wel en wee van Kawa Training Center en alle mensen die erbij betrokken zijn, en u te laten zien wat er met uw bijdragen gebeurt, hebben we inmiddels de http://www. kawatrainingcenter.wordpress.com blog gecreëerd. Daar zullen we regelmatig verslag doen van onze inkomsten en uitgaven en wat we ermee bereikt hebben. Daar kunt u ook uw handige tips, kritische vragen en adviezen kwijt en met ons discussiëren over wat en hoe we doen.

Laat uw emailadres achter op de mailinglist, en wij doen de rest. Deze blog blijft ook in de lucht en www.wilvankoningsbrugge.whereareyou.net is inmiddels ook weer in de lucht. Als jullie zo niet op de hoogte blijven, dan weet ik het niet meer!

Tot ziens op de blogs

Met vriendelijke groet