Het begint spannend te worden - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu Het begint spannend te worden - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu

Het begint spannend te worden

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg WHM

23 Januari 2014 | Tanzania, Zanzibar Island

Ik zit hier met stijve armen te typen. De levensduur van nogal wat injecties was verlopen. Ik kan er nu weer jaren en jaren tegen. Wat voor risico’s ik ook zou kunnen lopen in Zanzibar, ik ga niet sterven aan difterie, tyfus, cholera enz. √

Ik heb gisterenavond het ontwerphuurcontract opgestuurd naar twee Spaanse meisjes die hier met een Erasmusbeurs stage komen lopen bij een bedrijf voor theater props in Purmerend. Zij willen hier graag komen wonen. Ik wil graag aan ze verhuren. Hun huur dekt de kosten van mijn verblijf in Zanzibar! Grappig zoals die dingen altijd weer vanzelf op zijn pootjes terecht komen. √

Mijn koffer vult zichzelf zonder dat ik er ook maar iets aan doe. Suzanne’s ouders belden of ik een pop voor Tessa, Suzanne’s dochter kan meenemen. Suzanne wil graag dat ik fietstassen meeneem voor de begeleide fietstochten op het eiland. Wat nog meer: kaas? Dropjes? Cadeautjes voor de kinderen? Lesmateriaal. Je kan nou ook weer niet ieder boek in zijn geheel scannen. Er moeten er toch een paar de koffer in.

Ik heb het tot nu toe nog met niemand over de logistiek gehad. Ik dacht gewoon in Purmerend op de trein naar Schiphol te stappen. Maar ik begin te vermoeden dat ik behoorlijk zwaar ga reizen en hulp nodig ga hebben met die koffers. Bovendien wil ik graag van mijn winterjas af, als ik eenmaal op Schiphol ben. Zelfs als we hier weer een koude piszomer krijgen, ga ik die jas niet nodig hebben als ik terugkom en ik heb hem zeker op Zanzibar niet nodig. Het is er nu 30 graden.

Het abonnement van de krant is inmiddels opgeschort tot juli. √

Een van mijn buren is een enthousiaste tuinier. Hij begon helemaal te stralen toen ik hem vroeg of hij een oogje op mijn tuinen zou willen houden. √

Vrijdag naar de tandarts, en dan meteen even door naar Christine om gedag te zeggen en haar het Sinterklaascadeautje te brengen, wat hier nog steeds rondzwerft. Zaterdag eerst naar Michiel en Juanita, dan samen door naar Trees voor haar feestje. Slapen bij M en J en dan zondag door naar Leny. Tot zover het afscheid nemen van de verre beminden.√

Ik zet zo nog even het jaarverslag voor 2012 op de blog. Dan kunnen jullie zien wat we bedoelen als ik zeg dat we jullie echt heel hard nodig hebben om te kunnen groeien. De handvol Tanzaniaanze shillings die we aan het eind van het jaar overhouden, gaan op aan bankkosten. We kunnen niet investeren.

En dan ga ik mij niet langer laten afhouden van het bijeengaren van lesmateriaal en het maken van lesplannen, waar ik maar niet aan toe schijn te kunnen komen!

  • 23 Januari 2014 - 14:01

    John Cuijpers:

    Hallo Wil,

    Ja, spannend voor je. Je gaat weer goed werk verrichten in een ontwikkelingsland. Petje af daarvoor.

    Ik wil je best helpen met transport naar Schiphol. Op welke dag en welk tijdstip vertrek je?

    Groet,
    John

  • 24 Januari 2014 - 12:04

    Elly:

    Hoi Wil,
    Ik wilde hetzelfde als John vragen, grappig!!
    Wij zitten echter nog in Bangladesh en ik begreep dat we elkaar even mislopen.
    We zullen je blog weer volgen.
    Groetjes en geode reis van Elly en Mart

  • 25 Januari 2014 - 14:17

    Mart En Elly:

    Hoi Wil, Lekker he al die voorbereidingen. M.u.v. de injecties is het allemaal voorpret!
    Geniet ervan en we blijven je volgen.

    Mart en Elly

  • 25 Januari 2014 - 14:44

    Mart:

    Tja dat heb je wel eens in relaties.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

WHM

gezicht 2022

Actief sinds 04 Sept. 2006
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 129554

Voorgaande reizen:

21 Juni 2019 - 21 Juni 2019

PUM missies in Yogyakarta

04 November 2015 - 27 November 2015

Trouble in Paradise

07 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: