we hebben jullie stemmen nodig! - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu we hebben jullie stemmen nodig! - Reisverslag uit Zanzibar Island, Tanzania van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu

we hebben jullie stemmen nodig!

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg WHM

22 Oktober 2015 | Tanzania, Zanzibar Island

Ik ben de afgelopen weken heel druk geweest met het schrijven van een projectaanvraag voor Fietsen Scoort. Fietsen Scoort heeft €10.000 te verdelen en dat willen ze geven aan 4 genomineerde projecten die iets hebben met het milieu in een derdewereldland. De eerste ronde was het beschrijven van een project: in ons geval Act Now, reizend straattheater waarmee onze studenten de aandacht van hun landgenoten vragen voor de dreigende gevolgen van de voortschrijdende vervuiling. Zanzibar dreigt er letterlijk door onder de zeespiegel te zakken. De studenten zijn zelf op het idee gekomen en hebben het project ook zelf opgezet met behulp van een regisseur die op dit moment bij ons als vrijwilliger werkt. De pilot loopt al en ze hebben succes. Het mooie is dat dat ook meteen meetbaar is: mensen gaan de rommel opruimen!

Uit de projecten die zijn aangemeld, heeft Fietsen Scoort er 10 geselecteerd en op hun website gepubliceerd. Het onze is er een van.

De volgende ronde is een enorme, nogal ordinaire race om zoveel mogelijk stemmen binnen te halen. En daarvoor hebben wij alle hulp nodig die we maar krijgen kunnen. Het kost niemand een cent. Je moet alleen even naar de website, je emailadres invullen bij het project Act Now en daarna nog even bevestigen door op de link in de email te klikken die je vervolgens krijgt opgestuurd. Dit is de link https://www.fietsenscoort.nl/sponsor-projecten/projecten-2015/act-now.

Als we winnen, halen we €2500 binnen. Dat is ontzettend veel geld voor ons. We kunnen er de theatergroep een jaar lang een inkomen mee garanderen, waarmee ook meteen gegarandeerd is dat het project minimaal een jaar over het eiland blijft reizen.

Dus, alstjeblieft! Stem! En laat je familie stemmen, en je buren, je vrienden, je kennissen, sleur er de melkboer voor naar binnen, etc.

Groeten

Wil

• 23 Oktober 2015 - 10:44

Wil Smit:

Ik probeerde te zoeken hoe ik je link kon delen om meer stemmen te werven maar weet niet hoe!?