berichtje uit Abuja - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu berichtje uit Abuja - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu

berichtje uit Abuja

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg WHM

14 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

En daar zat ik dan vanmorgen, al tiepelend op mijn hotelkamer, wachtend op de repair man die mijn tv zou gaan maken. De tv man is niet gekomen, en mijn berichten zijn weliswaar keurig getyped en op de memorystick gezet, Maar knippen en plakken werkt niet op deze computers, dus de hele boodschap moet opnieuw. Doeterniettoe.

De meeste van mijn collega's zijn vanmorgen naar hun respectievelijke woningen vertrokken. Maar ik zit nog in het hotel, want mijn flat bleek inmiddels weggegeven aan iemand anders. Het kan zijn dat ik de flat krijg van Dave, de man die inmiddels naar Akwanga verhuisd is, maar dat is nog heel onzeker. Mijn missie voor de komende dagen is dus het lastigvallen van VSO en NCCE, net zo lang tot ik een plek voor mezelf heb. Ondertussen tel ik toch mijn zegeningen maar even. Het hotel heeft koud EN warm stromend water, en die tv wordt vast wel een keer gemaakt. Bovendien ben ik niet alleen. Marilyn en Gyanendra hebben ook nog geen huis.

Marilyn en ik zijn vandaag op stap geweest voor een stabilizer. Is dat een stroomverdeler in het Nederlands? Anders zijn al je batterijen zo naar God, want de stroom is hier uiterst onbetrouwbaar. Hoewel, in het hotel hebben we tot nu toe geen klagen. Dankzij het feit dat de regering alle brommer en moterverkeer uit Abuja verbannen heeft vorige maand, en er dus geen bush taxis zijn, hebben we inmiddels al voor zo'n 400 naira aan taxis verspild. En dat met een allowance van 1000 naira per dag. Dat gaat nog een probleem vormen. Maar strijdbaar als we zijn, wordt dat nog wel aangekaart hier, daar en overal.

Ik ga nog even mijn emails lezen. En hoop jullie snel te berichten dat ik een prachtig huis heb met een tuintje voor en een tuintje achter en een tuinman, kok en schoonmaakster (grapje).

  • 14 Oktober 2006 - 23:06

    Loek:

    Een stabilizer, houdt de spanning in bedwang, zodat die niet te hoog op jouw batterijen kan zijn.
    Daarom leven ze dan langer, bij het opladen.

  • 15 Oktober 2006 - 15:44

    Ineke Alberts:

    Leuk iets van je te horen
    Heb ook contact met mijn dochter op deze manier die op dit moment in Zuid-Amerika zit
    Ik ga je zeker volgen
    Succes

  • 15 Oktober 2006 - 16:08

    Clara:

    Wat lief van je om me toch even een mailtje te sturen .Ik hoop dat je gauw je eigen huisje heb ,
    We blijven je volgen .Dikke knuffel
    clara

  • 15 Oktober 2006 - 16:43

    Jan Uit Almere:

    Hoi Wil,

    Leuk om zo regelmatig van je te horen. Vanmiddag weer dat korte berichtje: leuk en lief dat je zo contact houdt! Ik hoop dat je dit blijft volhouden. Vervelend van die huisvestings-situatie, maar je wist natuurlijk al lang dat zoiets er zat aan te komen. Het is daar tenslotte geen Diemen of Amsterdam.
    Wanneer gaat trouwens je baan echt in?
    Groeten===Jan

  • 15 Oktober 2006 - 19:29

    Dave:

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen. Moet me even van het hart dat ik het erg stoer vind dat je dit doet. Vanaf hier wens ik je natuurlijk dat prachtige huis met een tuintje toe en hoop dat het werk daar je zult bevallen. Heel veel succes
    Dave en Miranda

  • 16 Oktober 2006 - 18:15

    Ingrid Douglas:

    Hoi Wil,
    Ik heb van Michiel gehoord dat je al weg bent en heeft hij mij ook dit adres gegeven om te lezen hoe het met jou gaat. Hij heeft de hele weekend met ons doorgebracht. Dat was heel leuk. Met alle tegenslagen schijnt je het toch naar je zin te hebben tot nu toe.

    Wel knap van je om zomaar je biezens te pakken en wegwezen van je kinderen en kleinkinderen. Met al mijn wereldervaring, en voor jaren weg zijn geweest van mijn kinderen, kan ik me niet indenken weg te gaan van de kleinkinderen. Knap hoor. Ik wens je veel succes toe. Ik blijf je wel volgen.

  • 16 Oktober 2006 - 22:11

    Cyber Chris:

    hai wil,
    fijn om wat van je te horen en we hopen dat je snel een eigen plek hebt.
    liefs franck en christine

  • 17 Oktober 2006 - 07:41

    Evelyn:

    Leuk om even wat van je te horen. hier is alles rustig . groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

WHM

gezicht 2022

Actief sinds 04 Sept. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 129898

Voorgaande reizen:

21 Juni 2019 - 21 Juni 2019

PUM missies in Yogyakarta

04 November 2015 - 27 November 2015

Trouble in Paradise

07 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: