Er heerst een enge ziekte in de politieke geledere - Reisverslag uit Diemen, Nederland van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu Er heerst een enge ziekte in de politieke geledere - Reisverslag uit Diemen, Nederland van WHM Koningsbrugge - WaarBenJij.nu

Er heerst een enge ziekte in de politieke geledere

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg WHM

12 Maart 2012 | Nederland, Diemen

Wat is er toch aan de hand met onze regeringspartijen? Gaat er een virus rond die de kwaliteit van de ruggengraat aantast?Of is dat ook een gevolg van het regeerakkoord? Staat er een clausule in dat de PVV mag zeggen wat ze wil en dat de regeringspartijen dat dan moeten gedogen, maar dat niemand, onder geen beding, wat terug mag zeggen.
Agressieve jongens en meisjes die PVVers, dat weten we nou zo onderhand wel, echte bruten, zodra je iets onaardigs over ze zegt, zoals dat ze agressieve bruten zijn bijvoorbeeld, dan laten ze meteen hun tanden zien en gaan om zich heen slaan. Tot zover niets nieuw onder de zon. Dat is nou eenmaal de manier waarop agressieve bruten zich gedragen. Ze treiteren en provoceren net zo lang tot je wat terugdoet en dan slaan ze erop los.
Maar de doorsnee politicus is toch wel wát gewend? Die is toch zelf ook niet vies van een beetje zieken zo nu en dan? Waarom toch iedere keer dat verkrampte gedoe. Waar zijn ze toch zo vreselijk bang voor? Je zou bijna gaan denken dat ze bang zijn voor vreselijke consequenties. (We weten waar je woont, waar je vrouw werkt, waar je kinderen naar school gaan.)
Tot nu toe blijft het vooral bij schelden en zieken, nietwaar? Ze worden toch juist zo boos wanneer je ze vergelijkt met die Duitse club uit de jaren 30? Daar lijken ze juist helemaal niet op! Geen reden om meteen door je rug te gaan dus, lijkt me.
Het is algemeen bekend dat toegeven aan agressief gedrag alleen maar leidt van kwaad tot erger. Het begint met schelden en dreigen en het eindigt met huiselijk, of in dit geval politiek, geweld. En op een gegeven moment zijn de slachtoffers zo bang dat ze al in een angstkramp raken als ze maar denken dat ze misschien wel iets fout gedaan zouden kunnen hebben. Dat i s het gedrag wat de jongens en meisjes van de VVD en het CDA nu tonen.
Kennelijk voelen ze zich inmiddels zò bedreigd dat ze last krijgen van rubberen ruggen zodra er ook maar iets dreigt gezegd te worden dat hun gedoogvriendjes als negatief zouden kunnen opvatten? En dus worden lezingen gesaboteerd, want de spreker gaat misschien wel iets onaardigs zeggen, worden er ambassadeurs op het matje geroepen omdat ze de PVV in Duitsland ook al geen leuke partij vinden, en probeert de VVD krampachtig de publicatie van het boek van Sybe Schaap tegen te houden waarin historische vergelijkingen worden getroffen die de PVV vast onwelgevallig zullen zijn.
En wat is er met onze pers aan de hand? Waarom gaat het nieuws over de poging dat boek tegen te houden vergezeld van een foto van meneer Wilders? Die heeft toch niets gedaan? Wilders hoefde nou juist helemaal niets te doen. Zijn gedoogpartners zijn zo bang voor hem dat ze het al in hun broek doen als ze denken dat hij misschien wel kwaad zou kunnen worden. Was een foto van onze dappere Minister President niet net even logischer geweest?
Die probeert zich ondertussen ook op een ander front in te dekken. En hij niet alleen. De SGP is nog nooit zo populair geweest! Het was een komen en gaan van CDA en VVD politici op de SGP jongerendag. Ze voelden zich allemaal zò verbonden met de SGP. Die zijn nog eens betrouwbaar! En Premier Rutte, even losgelaten uit het Catshuis, maakte van de gelegenheid gebruik te vertellen hoe gelovig hij eigenlijk zelf ook wel was en hoe slecht hij het boek van meneer Schaap vond.
Natuurlijk zijn al die liefdebetuigingen volkomen onbaatzuchtig, wat de oppositie ook beweert, en het heeft niets te maken met het feit dat ook de EU zo langzamerhand wat erg ongeduldig begint te worden over de vrijage van ons kabinet met een gedoogpartner die maar niet deugen wil. Nee hoor, het is allemaal echte liefde en waardering.
Maar mocht het zover komen dat de huidige combinatie uit elkaar spat, dan is het altijd handig om de verhoudingen met de SGP vast wat verder aan te halen. De regering zou ze nog wel eens hard nodig kunnen hebben. En dan maar hopen dat SGPers hun betrouwbare ruggen wel recht houden en niet ook meteen wordt getroffen door dat raadselachtige rubberenruggen virus.

• 13 Maart 2012 - 10:57

Trees Neger:

goed zo meisje ga zo door.

• 13 Maart 2012 - 14:35

John Cuijpers:

Ja, ik betreur het ook zeer dat een liberale partij, althans dat beweert de VVD te zijn, zich laat gedogen door populisten en conservatieve christenen. Hoe eerder hier een einde aan komt, des te beter! Ik prefereer een nieuw Paars kabinet.

• 03 Juli 2012 - 08:49

Loek.:

Het is intussen wel duidelijk dat je geen fan van Wilders bent, dat rechtvaardigd voor jou dat oeverloze gezwets over de PVV. In dit land is de Hitler groet uitbrengen strafbaar, een beledigende vergelijking is net zo erg! en o zo dom.